Nu när alla har möjligheter till snabbt bredband och har TV-utbudet via COMHEM ökar möjligheterna. Det gamla KOAX-nätet håller på att kopplas ner och man behöver de nya sakerna till fiberanslutningen.
Har du inte hämtat ut den nya utrustningen ska du ta kontakt med COMHEM tel. 90 333, och berätta att du är med i samfällighetsföreningen Åby Nordgård. De kommer även att guida dig rätt.
Även om du har problem med finns hjälpen via COMHEM tel. 0775-171720
Det finns även installationshjälp att boka.
För dig som kommit igång och behöver kika in hos COMHEM.
För att få tillgång till exempelvis COMHEM PLAY tjänst, alltså se på TV via Internet och dessutom se repriser, på annan annan TV eller surfplatta etcetera. Då behöver man utrustning för det och dessutom:
- En ”smartphone” eller surfplatta
- Ladda ner app (Android eller IOS)
- Logga på (i appen) Kundnummer och Lösenord
- ”Casta” eller skicka signalen till TVn (Android är ChromeCast, IOS är AppelTV) Har du SmartTV fixar TVn detta.
- Det finns många playtjänster idag. SVT, TV4 och många fler…
Att ta reda på vilket kundnummer man har gör man via
Gå till Mina Sidor
Första gången kan du logga in med ditt BankID för att få reda på mer.
Eller så ring dem.
COMHEM tel. 90 333
Väl inloggad kan du se vad du har tillgång till.
Se ditt KUNDNUMMER eller byta lösenord.
Du har även tillgång till COMHEM Cloud, en lagringstjänst för datorer, mobiler